CraneIsland 0 Postad 9 Augusti , 2007 Med tanke på hur mycket hästkrafter man får för pengarna, och med betydligt lägre vikt och vattenjetaggregat i en vattenskoter motor, så funderade jag på om det är möjligt att montera en sån i en vanlig båt? Kawasakis nya kompressormatade skoter med 250 hk borde ju räcka ganska långt i en båt. Dessutom ska det inte vara några större problem att chippa den till 300 hk. Jag förstår ju själv att en stor och tung Volvo Penta på 250 hk håller mycket längre, liksom en utombordare med motsvarande effekt. Men om man bara åker korta sträckor och med en båt som väger 350-500 kg kanske det skulle funka med en vattenskotermotor? Eller är jag helt ute och seglar? Kanske nån som vet bättre eller har funderat i samma tankar? Senast ändrad av CraneIsland | 09 augusti 2007 | 23:06 Senast ändrad av CraneIsland | 10 augusti 2007 | 09:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bat_petter 0 Postad 23 Mars , 2010 jag har en typ likadan ide att ta en gammal vattenskoter och ta ut aggregatet och motorn och sätta det på en vanlig båt(typ Selco lr liknadnde) jag skulle dock inte ha en så stark motor till min båt för jag skulle bara vilja komma upp i plan och kanske köra några knop och bara för att ha något att göra i sommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay-270 6 Postad 23 Mars , 2010 Hej >Jag har sett båtar med dubbla vattensoter dockade i skrovet. >De använder skotrarna för att köra båten och kopplade loss vattenskotrarna vid behov. När man använde den som båt så manövrerade man motorena från en förarplats ibåten. Såg denna typ av båt för ca 10år sen i Miami. Tyckte detta var en smidig lösning. Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 24 Mars , 2010 Finns ju redan flera olika båtmodeller med en eller två jetskimotorer i sig. Så du sparkar så att säga in öppna dörrar Dyra i Sverige, billiga i USA. Men svaret på din fråga är att: -Ja det går bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser