Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Bryggan46

Köpa båt i Finland

Rekommendera Poster

Jag har hört att det är ekonomiskt fördelaktigt att köpa sina båt i Finland. Är det någon av medlemmarna här som har några adresser eller tips om vart man ska vända sig. Det är ju ett problem med det finska språket....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tja största sajten är väl http://www.nettivene.com men om det är fördelaktigare tar jag nog inte ställning till. Bor själv i Finland och nästa båt tror ja nog att köps från nåt billigare land...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtar i Finland är nog inte billigare än i Sverige. Beror väl kanske lite på modellerna, men överlag.Jag bor själv i Finland och köpte min 3:dje båt förra sommaren, men jag var ytterst nära att hämta en från väst. Pga lathet så betalade jag lite mera för en likadan båt som jag fann endast 70 Km bort.

Här är en sida med båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite komplettering.

Där lägger du pekaren på myydään, och sedan klickar du på önskat alternativ. Tex  moottorivene = motorbåt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ekonomiskt fördelaktigt är det aldrig att köpa något. Men ifall man vill ha möjlighet finna välhållna båtar är Finland ett bra val.

När det gäller språket lär det inte vara något problem, Finland är tvåspråkigt. Fast det är i vissa delar såsom kring Gamle Karleby - Jakobstad svårt att tro. För där både bygger de en massa kanonbåtar och pratar i första hans svenska. (Jag som finne kände min i minoritet när jag var där och iordningsställde vår nya båt.)

Du har inte skrivit vad det är för en båt du är ute efter. Är båten byggd i Finland så är det nog även ekonomiskt fördelaktigt att köpa den där. lycka till med båtköpet/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...