Lohi34 0 Postad 9 Augusti , 2007 Någon som vet hur man skall göra? Ska man gå genom mäklare i sverige eller ska man fixa själv? Vad är kostnaderna m.m. Vore jätteglad för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 9 Augusti , 2007 Använd sökfunktionen så kommer du att hitta massor i ämnet, detta finns flera trådar på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Anders75 Postad 9 Augusti , 2007 Det finns många trådar som sagt, men om jag får vara lite elak är det sämre ställt med kunskapen. Efter själv har försökt att sätta mig in i det hela, kan jag bara konstatera att det finns väldigt många som tror sig veta, men desto färre som faktiskt vet. Mitt råd är att du försöker hitta en båt i exempelvis Tyskland som du kör till hemmahamn i Sverige själv, helst på vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustafsson 0 Postad 9 Augusti , 2007 Hej! Var i samma ärende för tre år sen. Jag reste mycket till USA då och tänkte ta en båt därifrån. Jag hade kontakt med Nordtrafik, http://www.nordtrafik.se/. Om jag fixade båten till Baltimore, stad med stor hamn på östkusten, så skötte de resten. Det var alla avgifter både i USA och i Sverige, exempelvis frakt, skatter, moms och tull, etc. För detta skulle jag få betlala 50 000 kr. Vet inteom det kostar mer nu. Observera att i detta pris ingår inte CE godkännande och märkning. De kunde hjälpa till med det också men ingick inte i priset. Den rekommendationen jag fick var att åka och titta på intressanta båtar själv. Går många historier om hur folk blir lurade om man betsäller exempelvis via nätet. Trots att man fick lägga 50 000 kr för att få båten till Sverige var det avsevärt mycket billigare att köpa båt i USA än i Sverige. Om du vill leta båt i USA rekommenderar jag följande länkar. www.yachtworld.com www.boattraderonline.com www.boats.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser