jberger 0 Postad 9 Augusti , 2007 Tänkte köpa en snabb segeljolle för minst två personer. Skulle behöva förslag på modeller! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 9 Augusti , 2007 606 är en trevlig båt. Mycket segling, trailbar, aktivt förbund, tillräkligt stor att var 4 personer i, kan seglas långt av två personer. hör av dig om du vill veta mer. Har själv seglat 606 i några år. Jättekul! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ocke777 0 Postad 9 Augusti , 2007 Snabbast går det i en 49er. Om det nu bara snabbheten du är ute efter... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
505newbie 0 Postad 12 September , 2007 Hej, Har nygligen köpt en 505:a som jag håller på att rusta upp. Finns gryma filmer på 505s på Youtube som övertygade mig att köpa. Max 2 pers dock. - Peter aka 505Newbie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malin_K 0 Postad 18 September , 2007 Fast 606 är ju faktiskt inte en jolle O så mitt svar på ursprungsfrågan: Vilken jolle ni ska ha beror kanske lite på hur ni ska använda den. Sommarstugebåt, klubbkappsegling, eller nationell kappsegling? Här är en länk till seglarförbundets sida med klassförbund: http://www.svensksegling.se/t4i.asp?p=86531 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
asok 0 Postad 25 September , 2007 Jag är ju väldigt förtjust i snipen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_swe 1 Postad 25 September , 2007 49er, 29er, 505 är ju kul båtar men annars kanske du ska kolla på katamaraner också, där har du ju tornado och en massa hobiecats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxi222 0 Postad 30 Oktober , 2007 beror lite på hur mycket pengar du hade tänkt lägga på jollen... En flipper kan du få ganska billigt... Dom är snabba och roliga att segla och gasten sitter i trapetz. Om du har mycket pengar att lägga skulle jag köpa en 49er eller en hobie/nacra av någon typ. där båda kan sitta i trapetz och du får givetvis mer fart... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 31 Oktober , 2007 Japp! segeljolle skall det vara för alla barn! Farsan köpte tidigt en trissjolle till mig och brorsan, lär er segla sa han, sen kan vi snacka om att köpa motor och i den lärde vi oss verkligen att segla, stabil och säker var den men lite långsam, med den testades alla gränser, spinnaker upp i alldeles för hård vind, kapsejsade gjorde vi massor av gånger och gick på som bara den tills masten slutligen seglades av. senare provades fabola flipper, tornado mirror mm och även vindsurfing innan motorbåtsintresset tog över. Bra skola för alla barn att segla jolle! lär man sig i den skolan klarar man det mesta i segel och motorbåtsväg efteråt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
x-mannen 1 Postad 1 November , 2007 Feva XL alt RS är en snabb robust jolle med en kappseglingsklass som växer. Seglas med bla genaker. /www.rs-association.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loftis 0 Postad 14 Januari , 2008 Flipperjolle rekomenderas starkt. Grymt rolig att segla och den kostar absolut inte skjortan direkt, mycket rolig båt för pengarna. Du kommer älska den. Kolla under min sjöbod. Kontakta mig om du har några frågor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freetime 0 Postad 15 Januari , 2008 Vad är din budget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kappseglarn 0 Postad 9 Oktober , 2008 Jag kan rekomendera 2-krona en fin jolle med en aktiv kappseglings klass. Den är lättseglad o lättdriven. Roligaste jag har gjort med en 2-krona är att segla spinnaker himla kul när man segla med kompisarna, de älska det sen dess vill de segla mer o mer. Kostar som ny 52tusen lr beg för 34-52. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 495 Postad 9 Oktober , 2008 Vill du ha roligt för en mindre peng kan jag rekommendera denna http://www.blocket.se/vi/17473432.htm?ca=7_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 9 Oktober , 2008 Finns ju 420, 470, 505, Trapetz, Flipper mm.mm. Om man vill ha en snabb 2mans jolle. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser