Gäst Daniel Postad 4 April , 2004 Hej. Har en gammal Yamaha 25hk aktersnurra som skall behöva få ny färg. Den har ju någonsorts metallic färg och jag tänkte måla om den till litet nyare look. Går det att använda sig av vanlig bil färg eller måste det vara någon speciell färg som lämpar sig bättre för sjövatten?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Micke Postad 6 April , 2004 Hej Daniel. Jag lamnade in min snurra för blästring (400:-), sedan grundade jag med 2-komp grund (200:-)för att sedan lacka riggen med 2-komps emalj lack (350:-). Jag tror att det går att få emalj lacken bruten och med metallic. Total kostnad blev under 1000-lappen iaf. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norpan 0 Postad 6 April , 2004 Hej Daniel. Köp senaste numret av Praktiskt Båtägande, i den har de ett reportage om hur man fräschar upp sin utombordare vad gäller färg mm. Kanske kan du få en del bra tips där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser