jaky74 0 Postad 9 Augusti , 2007 Hej. Jag funderar på att byta generatorn på min mercruiser 5.7-87.det sitter en prestolite generator på 51 amp.på den nu men jag har en bosch stående hemma på 120 amp. Nu är frågan bara att på prestoliten så går det 4 kablar till den märkata med ,-,sen,exc .Men på bosch så har jag bara 3(dom vanliga B ,D o jord).Vet någon hur man skall koppla ihop detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dessin 0 Postad 9 Augusti , 2007 Här har du lite matnyttigt om generatorer: http://www.skyllermarks.se/skyllermarksinfo2006.pdf Mvh Dessin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaky74 0 Postad 9 Augusti , 2007 och minus är ju inga problem men sen tror jag att exc motsvarar d men vad göra med sen-kabeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dessin 0 Postad 9 Augusti , 2007 Den är inte kopplad till varvräknaren idag? Försök att kolla var kablarna går idag, exempelvis D går ju via laddningslampan till tändningslåset. Du behöver ju egentligen bara B , jord och D för att få det att fungera. Mvh Dessin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dea_F23 0 Postad 9 Augusti , 2007 Kan sen vara remote sensing dvs avkänning av spänningen på batteriet för att kompensera för spänningsfall i huvudmatningen? Ansluts i så fall direkt till batteriets pluspol. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser