strober 1 Postad 8 Augusti , 2007 Hej!Har tänkt att köpa en Bayliner 2355 årsmodell -95 till -00 (eller förslag på liknande?)Vad ska man tänka på vid köp av denna båt?Vilken motor resp. drev är att föredra? Någon här som har en sådan som kan dela med sig av erfarenheter med denna båt? Bra resp dåligt? Ja ös på bara Tack på förhand MVH Alex Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 9 Augusti , 2007 Hej!Jag har en 2355:a från -95 med en mercruiser V6 4.3L och Alpha One gen2 drev. Har haft den i fyra år och är nöjd med en. Saknar dock lite mer plats ute. Från -96 (eller 97) fick L-soffan ett fällbart ryggstöd, det skulle jag vija ha. En annan nackdel är att den är vindkänslig i låga farter. Det kan bli besvärligt att backa in till sin plats när det blåser från sidan.Annars har vi aldrig haft några problem med den, motorn går som en klocka och är hyfsat snål, ca 1.6 L/Nm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 9 Augusti , 2007 fler bilder: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 9 Augusti , 2007 Fin båt, ser nästan ut som den ligger i Helsingborg? Där är det ju bara öppna havet, hur går den i lite sjö? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 9 Augusti , 2007 Enda rådet är att anlita en besiktningsman när du har hittat drömbåten. 10 år gamla båtar kan vara i kanonskick eller i akut behov av motor-, drev- och akterspegelsrenovering... Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 9 Augusti , 2007 Tack!Ja, den ligger i Hbg. Så öppet hav är det egentligen inte, man får anpassa sig efter vinden. Men båten klarar sig bra även om man går motsjö i 7-10 m/s.Vi människor är nog känsligare än båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 10 Augusti , 2007 En till,Tagen igår norr om Helsingör, ankrad på 1 m djup, härligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strober 1 Postad 21 Augusti , 2007 Supersnygg båt Tänkte på golvet.. är det original trä eller träimitation? På de båtar jag sett är det någon slags lurvig matta...Hur fungerar i övrigt detta lurv som finns på tak och väggar i båten? blir det inte skitigt? fuktigt/mögligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 28 Augusti , 2007 Tack!Golvet är ett PVC material som jag själv lagt. Det läggs som ett riktigt teakdäck med brädor och nåtmassa. Det heter TekDek och sälj av Biscaya Marin. Har haft det i fyra år och det fungerar mycket bra. Lurvet nere i båten fick mögelfläckar på ett ställe för några år sedan. Men det fick jag bort och det har aldrig kommit tillbaka. Den vintern slarvade jag med ventilationen och glömde sätta dit torrbollar. Vet inte vad lurvet är för material men det tål hårda tag och grova rengöringsmedel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser