steken 1 Postad 8 Augusti , 2007 Hej! fick ett åskväder över oss idag och båten fick bekänna färg. tempen gick lite högt men inte på rött. När jag slog ner till 800 varv så lös oljelampan, höjde till 1200 så slocknade den. När båten fick stå ett tag och gå så slog jag ner igen och nu lös inte lampan. Fullt med olja i bra kvalitet (gått 200 dist) Motorn renoverad av firma för 4 år sen o går som en dröm, Men vad kan detta bero på?? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet24 0 Postad 8 Augusti , 2007 Hej Det är inget ovanligt, när du har varvat så har du tryckt upp massor av olja till toppen plus att som du säger så har den gått varmt så ökar flyktigheten på oljan. Vilket gör det svårare att ha ett högt oljetryck. www.osterblom.nu/coronet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rotorp 0 Postad 8 Augusti , 2007 B30 är ju en otroligt seg o slitstark maskin så det är nog ingen fara att den blir så. Har en militärbil med denna maskin i och vid hård körning får jag samma fenomen och nu har den gått sedan 1975 så jag tror inte du ska vara orolig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 8 Augusti , 2007 Skööönt att höra detta!!! Många svär ju över denna motor men min går som en dröm. Vart ju lite skraj då detta hände. Åskvädret kom ikapp oss, var det värsta jag varit med om på sjön, tur man hade plotter, en vägg med regn och dunder, vatten sprutade in från sidorna. Bra att få sig en läxa ibland! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser