Stiggevig 0 Postad 8 Augusti , 2007 Hej Jag har en spricka i bottenstocken. Den sitter i fören under vatten linjen. Jag är rädd att den kommer att spricka mer då den går lite diagonalt och det finns risk att vatten pressas in där under gång. Ska man limma i så fall vilket lim ? /Stiggevig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 8 Augusti , 2007 Epoxi.Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stiggevig 0 Postad 9 Augusti , 2007 Epoxi och Trä är det en bra kombo Trä är ju ett levand marerial som rör sig. Epoxi är ju dött... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
palma61 0 Postad 19 December , 2007 Hej Använd Tec 7 från Novatech, den både limmar 27kg/cm2 och tätar. tål både söt o saltvatten och är uv stabil. www.novatech.nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
palma61 0 Postad 19 December , 2007 Hej Tec7 limmar 27kg/kvadrat centimetern, tätar,är flexibelt följer träets rörelser www.novatech.nu Hälsn Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kustskepparn 0 Postad 17 Januari , 2008 Hej, Andvänd epoxy och värm med värmepistolen, då kryper epoxyn långt in i sprickan. Har funkat bra på min båt Kustskepparn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser