sm7stu 0 Postad 7 Augusti , 2007 Någon som vet vad man ska ha för septitank i Albin 25? Var monterar man den? Ska vara en som man kan tömma i Marinor! Kan man ha en på 40 liter? Någon som vet hur man går till väga med allt detta??? MVH Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 7 Augusti , 2007 Jag skulle montera så att du både kan tömma i vattnet och suga ur den. Det är fortfarande VÄLDIGT ont om tömningsställen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 7 Augusti , 2007 Vår septiktank är en rostfri som står på högkant under Ebersprächern innanför panelen (om du förstår var jag menar). Jag tror den är på 40 liter.Slangen från toa till tank samt slangen från toa via pump till ventil/skrovgenomföring blir inte så lång. Luftningsslang går upp till däck, dito får du i så fall göra på sugslangen. Men just hur det ska gå till finns det massa ritningar på Internet. //Ulf Senast ändrad av ulfa | 07 augusti 2007 | 23:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sm7stu 0 Postad 8 Augusti , 2007 Hej Ulf Jojag vet var du menar,Nu har jag en Wallas istället men kan inte tänka mig att den är större så man borde ju få dit en 40 Liters tank.Var har du köpt din tank?? Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 11 Augusti , 2007 Vet ej - den satt i när jag köpte båten men det finns säkert liknande i alla båttillbehörsaffärer. Här är en bild, klicka på bilden för att se större: Senast ändrad av ulfa | 11 augusti 2007 | 21:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser