Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
lullen

Problem med bränslepumpar VP 5,7 GXI

Rekommendera Poster

Hej. Jag undrar om det finns någon som har samma bränslepumpsproblem som jag och min kompis. Vi har flera gånger bytt pumparna var efter det efter ett tag börjar skrika i dem och sedan lägger de av. Det finns två pumpar - dem främre med lägre tryck och den bakre med högtryck. Flest gånger har den främre lagt av men nu även den bakre. Pumparna är mycket dyra så jag vore tacksam för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Har du en flödesmätare för att visa bränsleförbrukningen ? Jag hade samma bekymmer som försvann helt sedan jag kopplade förbi förbrukningsmätaren enkelt och kanske värt att prova//Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har läst någonstans när jag bytte motor i våras (5.7Gi300J har antagligen samma pumpar) att om det blir för varmt i motorrummet så tar just dessa pumpar mycket stryk.

/Niclas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta var en intressant tråd.
Jag vet inte om jag har samma problem, kanske, kanske inte. Skall felsöka.

Mitt problem yttrar sig i att när jag kört på maxvarv ett tag, mellan 10 - 15 minuter, så går motorn ner på tomgång. Gasar jag på för snabbt så hugger den bara och går riktigt dåligt. Ger jag den en liten stund, räcker med mellan 10 - 20 sek. Så dansar den igång igen.
Både temp och oljetryck samt varv ligger bra.

Min motor är en 5.0 GXi, årsmodell 2005.
Hur har era problem yttrat sig. Hur har ni kommit på att pumparna varit trasiga?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...