Gå till innehåll
måndag 07 oktober 2024
hjonsson

Gös

Rekommendera Poster


Har börjat trolla efter gös nu i sommar. Har gått ganska bra fått några gösar nästan varje gång, men alla har varit små ca 30-40 cm.
 Nu undrar jag om ni har några tips för att få större gös.
Har hållt till mest runt djuphålor på ca 5-10 meters djup och har införskafaft några djupgående wobblers. De flesta har huggit tidigt på kvällen/eftermiddagen vilket jag tycker är udda. även fått några runt solnedgången.
 
 
 
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju alltid svårt att ge speciellta tips när det gäller storlek på fisk. Speciellt när det gäller gös.. Vanligtvis så är det Rapala 18cm eller Bomber 29a som är bra för vanlig storlek på gösen 1-3 kg. Många av våra storgösar har däremot tagit på nilsmaster 18 cm och ofatst på paravan. En del gösar över 5 kg har även tagit på westinsjätte orange/svaratasträck men då är det även en stor gäddvarning på just den wobblern. Det är bara att prova sig fram.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova att fiska längre in på natten, efter att solen gått ner. Kan vara så att den stora fisken är skyggare än de små.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bottenmete med löja mot kvällen fram till midnatt! grymt effektivt! det är det enda som körs här i dalälvsmynningen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Jag brukar fiska djupt 8-10 meter på dagen/kvällen och i ytan på natten. Desto varmare vatten desto ytligare. Max 1 meter om det är över 20 grader i vattnet. Rapala 18 cm funkar alltid! Men ett hett tips när inget annart vill är biltemas 29,90kr wobbler (silver med svarta prickar) Levererar mer än man kan tro..

 

Skitfiske...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Jag har hört att det finns fina göswobbler på xxxxxxxx

jag köpte ett antal och dom simmade riktigt fint!Skrattande

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...