Skobedo 0 Postad 7 Augusti , 2007 På min Suzuki 16hk -81 sitter det nu någon typ av isolering. Tänkte ta bort den och ta någon tjockare isolering med metallfolie på ena sidan. Finns det någon nackdel med att ha tjockare isolering? Motorn kyls ju genom vattnet men tänkte om det ändå blir varmt inuti? Tanken är att få ner ljudnivån! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grodyngel 2 Postad 19 Februari , 2008 Hej, jag isolerade min gamla Evinrude med sittunderlägg som fanns/finns som metervara på Överskottsbolaget och det hjälpte till en hel del. Så länge det kan cirkulera luft inne i kåpan är det inga problem alls så isolera på du Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
netsplit 0 Postad 19 Februari , 2008 Det finns bra och brandsäker isoleringsmaterial på biltema. Men tänk ändå på brandrisken.. det är inte helt ofarligt det du tänker göra. Dock så tror jag helt klart att det är genomförbart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser