hansake 0 Postad 6 Augusti , 2007 Hej ! Jag har köpt en begangnad Sea Star 600. på den sitter det en Evinrude 115 hkt motor med sep oljetank. På premiärturen i Lördags till Malö/ Flinks handelsbod från Lysekil Började en lampa på Instrumentet lysa samt en summerton. Lampan Check Engine fortsatte att lysa. Lånade en instruktions bok av en båt granne när jag kom i hamn. men kan inte utläsa vad det är för fel. Har kontaktat Drevia i Lysekil ( tre veckor väntetid ) Rodins i Uddevalla ( 3 veckor väntetid) Skulle gärna vilja kunna använda båten tidigare. Nu när det äntligen är fint väder. Ps Beställt en instruktionsbok (5 dagars väntan.) Är det någon som har råkat ut för samma problem. Ringde den jag köpte båten av,han hade alldrig märkt detta problem. Tacksam för all hjälp hansåke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ilonen68 1 Postad 6 Augusti , 2007 Hej låter kanske dummt men enkla abc grejjer är ju skvaller stråle och olje tryck som brukar rendera i summer ton och check engine. men du har säkert redan kollat sånt enkelt. Senast ändrad av ilonen68 | 06 augusti 2007 | 14:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 6 Augusti , 2007 I min manual för evinrude 70 hk 1976 står följande(inte säkert din funkar likadant): The temperature warning horn in the remote control will alert the operator should the motor overheat. When horn sounds, stop the motor and check the water inlet. Remove any weeds or debris that may be clogging up the inlet and restart the motor. If horn sounds, stop motor immediately. Running an overheated motor may cause serious damage. Om jag vore dig skulle jag ringa nån evinrude-verkstad o fråga nån av meckarna vad summern betyder. Senast ändrad av Yadis | 06 augusti 2007 | 13:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tuppen_ericson 1 Postad 6 Augusti , 2007 Tja. kyler motorn? kollat strålen så det kommer kylvatten? kollat så det e olja i olje behållaren? e det olja där pumpa på blåsan under gång se om det slutar. systemcheck kan strula ibland. alla larm kablar e bruna tror jag om jag inte miss minner mig. koppla bort dom till tempgivarna högst uppe på topparna se om det slutar. hör av dig igen annars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hansake 0 Postad 10 Augusti , 2007 Hej tack för dina råd, provade allt men det hjälpte inte. Fick tid på Rodins marina i uddevalla i dag på morgonen lämnade båten vid 08 tiden. vid 10 tiden hade de hittat felet. vatten i bencintanken byte av bränslefilert samt k sprit i tanken. nu har lampan sloknat och summern borta. 1800 kr fattigare, men båten går, väntar på den nybeställda instruktions boken. trevlig höst hansåke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hansake 0 Postad 10 Augusti , 2007 Hej1 Rodins marina hittade felet. vatten i bencinen. Tack för alla tips hansåke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hansake 0 Postad 10 Augusti , 2007 hej 1 Felet avhälp vatten i bencin.Tack för visat intresse hansåke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 10 Augusti , 2007 Se till att bensinfiltret har inbyggd vattenavskiljare så slipper du samma problem en gång till.... Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser