Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
jaymzz

Varmgående AQ70A

Rekommendera Poster

Hejsan, är ny här på forumet och hoppas på att få hjälp.

Har haft problem hela sommaren med att min AQ170 går för varmt.

Känslan är att det kom efter att jag bytte medbringare, impeller och grenrör pga spricka i den gamla.

 

På tomgång är tempen bra, men börjar du köra så stiger temperaturen till nära rött på mätaren och släpper du på gasen så kliver det upp över rött på mätaren, så ställer jag mig utan växel och varvar så sjunker tempen igen. Någon som har en idé?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haft exakt samma problem med min aq170 men jag kunde köra den på max 2000rpm och då visade den bra värme  värde men gasade jag mer än det så gick tempen upp på rött. jag lyfte toppen och gick igenom alla kyl kanaler i blocket och i toppen och det visade sig vara över ett kg med skräp i blocket som jag fick ut och efter det så kyler den som vanligt igen!!! lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

slå ut fryspluggarna och rensa motorn från rost så ska du se att den funkar igen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade en kompis somhade samma problem. Han köpte en extra vattenpump som kylde även grafikkortet i hans dator med en knapp. Han fick naturligtvis borra upp kylvattenintraget och använda turbon till att kyla men han fick en coolare båt som inte brann! Hälsn Thomas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...