Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Forsgren

Impeller problem ?

Rekommendera Poster

Tjenna!

Har lite problem (sällan!?) med Min Mercury 50hk -79. Iaf så har jag bytt membran i förgasarna och bytt backväxellägespryl nere i själva riggen. Motorn startar och går fint och växlarna fungerar finfint. MEN kylningen har slutat fungera, sprutar inte ut något vatten och motorn går varm. Körde motorn torrt på land i MAX 10sek för att säkerhetställa funktionen efter allt skruvande. När jag rev riggen så var det en svart slang där till något, kan den ha lossnat när jag drog ner riggen? någonstans upp vid själva motorn? Det hänger ut en bit svart slang strax ovanför riggen med en svart plugg i. Har ingen aning om vart den ska sitta. Vet inte heller vart impellern på motorn sitter. Någon som har en blekaste aning om vad som kan ha gått sönder ?

MVH en jävligt less motobåtsägare..

Senast ändrad av Forsgren | 05 augusti 2007 | 21:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare!
Jag har en 20 hk från 80 eller 81, vilket också började kyla dåligt, ett tag fick jag köra in en liten kabel bit i slangen under kåpan där vattnet kommer ut. men när den togs upp kollade jag lite bättre vad det vad, visade sig att bla att cylinder huset ärjat sönder. fick köpt en beg av en båthandlare på vinst och förlust för att se om det gick att plocka i hop en av två. fick köpa den för 500:- så det var bara att testa och se. visade sig funka, men det var en massa meck som du kan tänka dig kanske. men det kom ju så lakrt till div nya packningar osv. Om jag inte minns fel så satt impellen inne i riggen. men våran var ett helvete att fä isär. mycket värmande med gassvets, banka banka osv så losnade det. frågan är ju bara om detta hjälpte dig? hur som helst lycka till.
Nicko 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...