stdragster 0 Postad 5 Augusti , 2007 Körde ungefär tio minuter sedan gick motorn på lågvarv vid fullgas. Allt annat verkar som det ska, slangarna är täta tändstiften nya kopplingarna täta tändningen ok..Vet nån vad det är? Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 5 Augusti , 2007 Du har varken i din fråga eller i sjöboden någon info om vad du har för motor? mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stdragster 0 Postad 5 Augusti , 2007 Det är en evinrude 25 hk årsmodell 1977 att problemet är baserat på modellen tvekar jag på. Senast ändrad av stdragster | 05 augusti 2007 | 20:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stdragster 0 Postad 5 Augusti , 2007 Inga vidare skojsvar från nitro (oxå tidigare svar). Tacksam för svar som kanske löser problemet. Senast ändrad av stdragster | 05 augusti 2007 | 20:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 5 Augusti , 2007 Får man inte veta vad det handlar om så är det ju lite svårt att sätta sig in i det hela. Tändstift,slangar å kopplingar finns ju på allt från jätte v8-or till små utombords snurror på 2hk.. Men nu när man vet vad det är för motor kan man ju komma med lite ideer. Om du inte kollat bensinpumpen så kolla den..i den finns både membran och backventiler som kan krångla,råkade själv ut för det på min yamaha 20.. Har du kollat att inte själva gas mekaniken har pajat?? Rör sig spjället på förgasaren?? Lycka till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stdragster 0 Postad 5 Augusti , 2007 Tack för svaret, tomgången går bra så det verkar inge fel på gasen men pumpen har jag inte kollat, går det använda membran från en johnson 9.9 hk lika bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 6 Augusti , 2007 Går den på tomgång även vid fullgas eller dör den liksom?? Vet ej om du kan använda den pumpen/delarna men ser den lika dan ut kan det ju gå... Lycka till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stdragster 0 Postad 6 Augusti , 2007 I tomgång och backen går den som vanligt oxå vid fullgas..men läger jag i framåt går den bara i lågvarv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stdragster 0 Postad 7 Augusti , 2007 mena nikitalord då båda nicken lät likadana Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 Augusti , 2007 Š´ ‚µ‚Ü‚µ‚½Bƒhƒ‰ƒCƒo[‚𑬂₩‚É“üŽè‚Å‚«Aƒgƒ‰ƒuƒ‹‚âQ&A‚È‚Ç‚Í¢ŠE’†‚©‚ç’²‚×‚ç ‚ê‚Ü‚·B‰½‚Ä‚·‚΂炵‚¢Ž–‚Å‚µ‚傤B‚»‚µ‚Ä tycker det var elakt mot nitro att sammanblanda oss Senast ändrad av nikitalord | 08 augusti 2007 | 13:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser