waccas 0 Postad 3 Augusti , 2007 Hej igen blev tyvärr inget skrivet i förra annonsen så jag försöker igen. Jag undrar om en roderindikator används för att se hur motor drevet står Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 4 Augusti , 2007 Yes, exakt. Är Du intresserad har jag en fiffig liten mekanisk historia importerad från England som bara klistras fast i rattens mitt och sedan visar exakt hur drevet står. Kostade 375 spänn - säljes för 200. Är aldrig använd. Carl-Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 4 Augusti , 2007 Funkar bara på mekanisk styrning, inte på hydraul. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wallerman 0 Postad 4 Augusti , 2007 Hur fungerar indikatorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 4 Augusti , 2007 Hej igen. Hur funkar inkoppling av vanlig rodermätare är det svårt vad skall till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 8 Augusti , 2007 Visst fungerar den även på hydraulstyrning. Är precis hemma - bor i båten annars och glömde ta indikatorn med hem för att ta ett foto. Är en liten rund dosa med en pil i mitten. När ratten rörs flyttar pilen sig - oavsett vad det är för styrning. Är väl förmodligen ett litet hjul inne i dosan som rör sig. Fungerar perfekt. Ligger sedan 4 veckor i hamn med en Volvo TAMD 41 som vägrar starta. Har haft massor med experter i båten men ingen hittar något fel - och Volvo har ju aldrig tid. Skitsommar! Urkasst väder (tills nu) och en båt som inte går. Carl-Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 9 Augusti , 2007 Hej pa dig Jag forstar dig med sommaren jag och pojken stack till Bulgarien en vecka kommer hem den 15 augusti vi kan val horas nar du kommer hem lycka till med bat djavulen jag vet vad det innerbar att vara utan bat. Ha det gott i Turkiet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser