Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
LillaBla

HJÄLP! Suzuki 4hl - bensinen rinner ut

Rekommendera Poster

Hejsan, 

utombordarn strejkar och jag vet inte vad som ska göras... En Suzuki 4 hk, startade som vanligt men dog seda efter ca 10 min. Nu går den inte att få igång mer än några sekunder och bensinen bara rinner ut.

Har kollat förgasaren och flottören men kunde inte se något utom lite sand som nu är borta. Men den går fortfarande inte.

Tips på vad som är fel?!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är nog nålventilen som är färdig. Det är den lilla nålen som flottören reglerar bensinen in till förgasaren. Jag hade samma problem på min Mariner 2hk. Den går som en ny motor nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också en Suzuki 4 hk och i våras när jag skulle sjösätta läckte den stora mängder bensin. Jag lämnade då in den på service och de gjorde allt som görs under en normal service. De hade hittat mycket smuts i förgasaren. När jag fick tillbaka den så gick den som en klocka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en Suzuki 4hk/2takt, som gått som en klocka i minst 5 år(nyköpt då), som går c:a 8 månader/år (seglar c:a 50%). Tankar alltid med siltratt  sil på tankslangen.

post-1968-1394235183,209_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hejhej

lustigt(?) nog har jag drabbats av vad jag tror är exakt samma problem på samma sorts motor. åkte in idag och köpte en ny packning till förgasaren, för jag trodde att det var det som var felet. får väl se i morgon...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...