Ebzet 0 Postad 3 Augusti , 2007 Behöver hjälp att hitta någon meck i Stockholm som kan ta sig an att byta växelkabel till mitt OMC Cobra-drev. Bogserar in båten och drar upp den på trailer i början av nästa vecka och vill sedan få den fixad fortast möjligt. Tips på verkstäder tas tacksamt emot!!! MVH/ Johan Forsberg & Skrutten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TommyH 0 Postad 3 Augusti , 2007 Heja!! Om du inte skulle hitta någon som kan hjälpa dig så gör ett försök att gör det själv. Det är inte så komplicerat som man kan tro, gjorde det själv på min Four winns för några år sedan och det gick som smort. När du köper växelvajern så får du med arbetsbeskrivning, (om jag inte missminner mig). Åtminstone arbetsbeskrivning på injusteringen av microbrytarna. Bor 40 mil ifrån huvudstan så jag kan dessvärre inte vara behjälplig. Lycka till! Mvh Tommy H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 6 Augusti , 2007 Den här gången ryckte svärfar in och räddade men jag tar ändå tacksamt emot tips inför eventuella framtida problem... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 6 Augusti , 2007 Mitt tips för framtiden blir att du köper en verkstadshandbok till ditt drev och kanske även till motorn. Det är guld värt när man skall mecka själv. Kolla om t ex Marinshopen har verkstadshandböcker (Service Manual). /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 6 Augusti , 2007 Det var det första jag köpte efter att jag köpt båten! Självklart försöker man väl alltid göra jobbet ssjälv men det är alltid bra att ha någon back-up att kunna vända sig till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 6 Augusti , 2007 Lidingö Marin är proffsiga. Lycka till Mvh Fredric Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 6 Augusti , 2007 Tackar! Pratade faktiskt med dem för några dagar sedan men då var varken Kaj eller Olof inne och det var tydligen dem man skulle prata med om det gällde omc. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 6 Augusti , 2007 Ja det är hopplöst såhär års. Har försökt att få hjälp av dem, av Micab m fl men man får ett snett leende tillbaka och sorry- fullt upp nu... Surfa runt lite här så kanske du hittar ngn mer http://www.batnet.se/batnet/kategori/utrustning.php?aid=183 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 6 Augusti , 2007 Jag har gått igenom hela listan redan men tack ändå. Känns skönt att jag slipper lämna in båten den här gången, kändes rätt hopplöst där ett tag. Först alla som skyltar med att de arbetar med OMC-cobra på hela hemsidan men när man sedan ringer så förnekar de allt. Sen har vi en annan som har semesterstängt augusti ut... det är ju nu det är säsong.?? Aja.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 7 Augusti , 2007 Den klassiska länken när Cobraväxlar kommer upp till diskussion: http://www.hastings.org/~stuart/cobra/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser