Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
sm7stu

LARM

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som vet var man kan köpa ett Båtlarm? Skulle ha ett i våran Albin.

Det behver ju inte vara så avanserat , bara det tutar blinkar och tjuter när någon går i Som inte har där att göra,kanske någon har något beg? Eller en byggbeskrivning... Vi börjar bli trötta på alla SNORTOCKAR som springer och stjäl och vandaleserar...

Johan

post-21370-1394235169,7816_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I senaste numret av Praktiskt Båtägande som finns ute nu så tar man upp ämnet larm för båtar, kanske kan du finna tips och råd där.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rörelsedetektorer är inte helt smart i alla båtar.

Värmeskiftningar i kombination med rörelse kan utlösa dessa när solen ligger på och vågorna får båten att röra sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just givaren som sätter igång larmet är ett problem.. Rörelsedetektorer i en båt är opålitliga och ger ofta falsklarm... Jag valde en s.k. trampmatta i min båt... En tunn plastmatta med inbyggda strömbrytare och som man fäster på golvet med lim eller dubbelhäftande tejp och sen döljer med en vanlig matta av passande typ över... Denna passar till vilket larm som helst, även ett, som i mitt fall överblivet billarm (Touchgard 400)... Sen gick jag vidare och monterade personsökare oxå eftersom jag har båten inom räckvidd för detta, annars finns ju alla möjliga lösningar.. Detta var inget svar på din fråga precis, men lite tips inför installationen kanskesmiley-undecided.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oki trampmatta får det bli, enlelt , får ta mitt gamla villa larm och göra något som ni alla tippsat om !

Tack för alla svar och tipps

Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...