Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
Gäst Anders75

Alkohol på sjön, brats + kustbevakningen:=)

Rekommendera Poster

ska man inte alltid förtöja för storm? det måste väl vara extra viktigt om man planerar en fest med alkohol och ingen i sällskapet är nykter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo. Det borde vara självklart att tänKa lite längre än vad näsan räcker. Men många gör uppenbart inte det och tänker bara kanske någon timma eller två framöver. I varje fall alltför kortsiktigt. Dessutom så är det långt ifrån alla som tänker på att vädret ibland kan förändra sig och hur snabbt det ibland kan ske. H

Hos många tycks själva festandet tydligen vara viktigare än säkerheten. Det är väl okay och upp till var och en, men det är ju ingen ursäkt för att man inte ska ta sitt ansvar.  

Hälsningar:

Roddarn

Senast ändrad av Roddarn | 19 augusti 2007 | 12:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Naturligtvis ska man inte supa skallen i bitar när man ligger i en naturhamn. Att däremot inte kunna ta en pilsner och drick några glas vin till maten, tycker jag är att gå för långt. Nu förtöjer jag aldrig i en naturhamn utan att noga kontrollera vindriktningar och prognoser, oavsett om jag ska dricka alkohol eller ej. Dock har det hänt förr att vinden kantrar trots andra prognoser från SMHI.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag åkte på en fortkörning med båten i år. Missade en 7knopsskylt så det var inte avsikligt. Blev lite böter och jag har inget att invända mot kustbevakningens personal men den lille skiten som stog i deras båt och filmade för nån skitkanal hade jag slängt i havet om inte dom hade varit där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den som läste arikeln jag länkade till läste säkert följande

Senare under natten mot söndagen fick Kustbevakningen ingripa mot ännu en sjöfyllerist vid Klubbviken. Det var en sjöfarare som hade 0,8 promille alkohol i blodet.

I dag finns inte någon nedre promillegräns utan det är upp till kustbevakaren/polisen att avgöra om du är för full att köra båt. Om du slickar deras skor kanske du kommer undan, spottar du på dem åker du dit

Rättssäkert, njae

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Anders75

Nej, det låter ju inte särskilt rättssäkert att det ska vara upp till deras godtycke att bedöma. Så länge man inte ställer till med några olyckor borde det vara okej att vara (måttligt) påverkad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...