Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
Micke9000

Svårstartad Mercruiser V8 när den stått ett tag

Rekommendera Poster

Känner inte att jag vågar plocka isär förgasaren själv. Kan det räcka med att lägga förgasaren i diesel ett tag?

Blåsa ur den med tryckluft?

Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

RedLine i tanke. Jag lovar det är trolleri. Joe Labero släng dig i väggen. Funkar det inte så står jag personligen ansvarig. OBS vi säljer det inte själva. Så det inte missuppfattas av Dawa eller hur det nu var?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lyfter denna gamla tråd igen då jag inte riktigt har löst problemet.

Lämnade in förgasaren för rengörning och ompackning med ny axpump och allt som följer med i satsen.

Kan meddela att axpumpen var helt slut :S

Monterade förgasaren på insuget igen, då var alltså förgasaren tom på bensin. Ställde upp gasen lite och pang så var motorn igång. Vart bra förvånad måste jag säga.

Nu lite senare på sesången så är den lite trälig igen. Pumpar ett par tre gånger på gasen. Placerar sedan gasreglaget på 1/3 - 1/4 gas. Nöter på starten i kanske 4-5sec. Nytt försök4-5sec sedan startar den.

Felet återkom smygande men inte riktigt lika illa som innan.

Enligt mig så verkar det vara bränslerelaterat men kan ha fel så klart.

Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan vara så att den får för mkt bensin, testa att inte pumpa när den bara legat still ngt dygn. Ge bara lite gas och sätt igång. Om det fortfarande strular med att den får för mkt soppa, så kan du också prova att sätta på tändningen ngn minut och sedan starta, hjälper om du har en elchoke som då hinner öppna sig en del.

Pumpa bara när den legat mer än några dygn dvs då soppan hunnit dunsta från förgasaren så att nivån i flottörhuset har sjunkit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...