van_duung 0 Postad 31 Juli , 2007 hej! har lite problem med mitt ahlpa one gen 1 drev. när man har tiltar upp drevet fult så sjunker det tillbaks till nedfält läge, även om man tiltar det lite grana. har samma problem när jag backar fast tvärtom så åker drevet upp. har tittat oljenivån och den var bra. har hört talas om nån sorts backventil som kan orsaka det problemet är jag på rätt väg i så fall vart sitter den? och hur lagar man den? Ha det bra //Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mangemask 0 Postad 31 Juli , 2007 Hej, Tror att man ska kunna lufta trimcylindrarna om jag inte har helt fel, ingen aning hur man gör men.... Vet att farsan en gång hade samma problem som di och jag vet att han provade att lufta dem men det hjälpte inte då dem var kassa så han fick byta dem. Visserligen ett VP drev men ändå.... Hoppas det löser sig.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 31 Juli , 2007 Hej, Från en verkstadshandbok: Drive Unit Will Not Stay In Full Up Position For Extended Periods Cause Remedy --------- 1. External leakage. Check for cause and correct. Add oil to pump and bleed trim system. 2. Damaged o-ring on manual release valve (if so equipped) or valve not closed completely. Replace valve and/or close completely. 3. Pump OUT/UP circuit leaking internally. Test. Replace adaptor “2” or attempt to repair by replacing the following: - Thermal relief valve “4” - Pilot check valve or seals “9” 4. Trim cylinder(s) leaking internally and pump DOWN circuit leaking internally (both must be faulty to cause this problem). Rebuild cylinders “5.” Repair or replace adaptor “2” as required. 5. Either Foreign Material under the poppet valve seat or a bad rubber seat on the face of the poppet valve. Install an Overhaul Kit. Drive Will Not Stay In The Trimmed Out/Up Position When Underway NOTE: Use the following in conjunction with items mentioned under “Drive Unit Will Not Stay In Full ‘Up’ Position For Extended Periods” Cause Remedy -------- 1. Air in trim system. Check for cause of entry. Fill and bleed system. 2. Leaky shuttle poppet valve “1.”. Install repair kit for shuttle valve “1.” /Bo Senast ändrad av bossee | 31 juli 2007 | 23:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 31 Juli , 2007 har tittat och ingen olja läcker, men kan man ha fel olja i? min är röd är det rätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser