Mange81 1 Postad 31 Juli , 2007 Hej allihopa! nu när jag har bytt drivknustbälg och gjort sercive på mitt 270-drev så startade jag upp för att kolla så att allt var ok. Men när jag styr åt vänster hörs ett \knackande\ ljud. Det hörs bara när jag svänger vänster, inte ens om jag tiltar upp drevet hörs något. Vad är detta? Kan inte påminna mig om att det låtit förut. Rätt olja är ifylld till rätt nivå. Jag kunde heller el känna något glapp i drivknuten. Kom med förslag!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 31 Juli , 2007 Men det är nog drivknuten ändå ! Lagret har blivit skadat åker du en tid så börjar det snart att glappa tror jag men säker kan man alldrig vara ! Gammla grejor ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange81 1 Postad 31 Juli , 2007 ok, men jag inbillar mig att ljudet kommer från toppen av drevet. fast det ekar väl genom materialet. tror ni det är någon större fara att åka med det? blir inte många timmar denna säsong. det låter ju inget när man svänger lite eller kör rakt fram.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange81 1 Postad 31 Juli , 2007 nu är det fixat. drivknuten hade av någon anledning inte gått ända in i sitt läge. det sitter väl en packbox där tror jag, knuten behövde bara en liten övetalning så hoppade allt på plats! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser