Bizniz 0 Postad 30 Juli , 2007 Tänkte ta en heldag i Sthlms kanaler samt Vaxholm. Finns det ngt ställe i city där man kan lägga till över natten, (gärna med landström) om man vill gå ut en sväng på kvällen?Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hace1 0 Postad 30 Juli , 2007 Vasahamnen på Djurgården är vad du söker! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 30 Juli , 2007 En inte så jättelång bit ifrån har du Nacka Strand som ett alternativ. Där har du även restaurang och Polisbåten med kontor och det är kanske en trygghet. Eller ett hot beroende på hur du väljer att se på det... Intill Strandvägen (vid bron ut mot Djurgårdsbrunnskanalen) har du en KSSS-klubb. Hundudden intill in/utfarten av Djurgårdsbrunnskanalen är mest för segelbåtar men som kanske också kan ha någon plats. Om du åker under Danvikstullsbron så kommer du in i Hammarby Sjöstad. Där kan nu nog ligga vid kajen. Ett stenkast från city som tar 7-8 minuter att köra från t.ex. Slussen om du håller hastighetsbegränsningarna. Längre ut...öster om Nacka....har du flera ställen i Skurusundet om du nu inte skulle hitta någon plats inne i city. I Svindervik/Ryssviken som ligger bakom Finnboda finns både ett par båtklubbar och en liten brygga som för det mesta står tom. Den bryggan är allmän och står inte vid någon klubb. Kostar ingenting att ligga där. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ilonen68 1 Postad 31 Juli , 2007 Hej måste nog säga att wasa hamnen är precis vad du söker här får du mer info http://www.wasahamnen.se/next.html Den ligger perfekt för allt utom nattlivet på stureplan iofs ca 15 20 min promenad i rask takt så är du även där.. färjan över till slussen och publivet runt hörnet är inget du får missa heller. färan kommer in på skeppsbron och precis mitt imot färjelägret finns rest zumfransikaner som är vad jag vet sthlm älsta krog sedan 1400 1500 talet någon gång.värt ett besök På djurgården finns ju allt annat som tivoli och djurparken osv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 31 Juli , 2007 Kolla gästhamnsguiden här på Maringuiden. Där har du telefonnummer, djup, och kartor. För hamnar öster om Sthlm Klicka på kustkort 71, sedan kort 6142. Om du vill kunna promenera in till stan är det nog Wasahamnen som gäller, håller med ilonen68. Navishamnen ligger 10 minuters promenad längre bort från stan och kan vara ett alternativ. Om du har båthöjd under 4 m fungerar KMKs gästhamn. (Fel i kortet som säger 3 m under Djurgårdsbron, jag var där i helgen och det är 4 m.) Ryssviken....mja är ett lugnt ställe att parkera på, men dåliga kommunikationer in till city. Fungerar som lunchställe, det svallar VÄLDIGT mycket inne i Stockholms hamn p g a all trafik. Senast ändrad av Anders_St | 31 juli 2007 | 10:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 31 Juli , 2007 Om du slussar in i Mälaren så har du Loopen marine på Södermalm vid Hornstull, dessutom dör alla havstulpaner som satt sig på båtbotten. http://www.loopen.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 31 Juli , 2007 Loopen, ja. Rätt den tänkte jag inte på! Bara 5-6 gästplatser men sällan fullt. 200kr/natt. Då blir det tunnelbana Hornstull in till stan, eller en långpromenad. (Jag har just nu min båt i Marinan mittemot Loopen på södra sidan vattnet.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser