MartinG 0 Postad 30 Juli , 2007 Tänkte inhandla en gps. Jag behöver lite råd. Det lutar mot en Garmin 172c eller en Navman 5380. Och om jag har fattat det rätt så tar garmin bluechart och navman c-map. sen verkar det finnas lite olika varianter på sjökorten oxå. Nu till min fråga vilket är det bästa och mest exakta sjökortet? (Gäller kortet över blekinge skärgård) Vilken av gps:erna är bäst? eller finns det någon annan i samma prisklass som är bättre? Jag är inte ute efter en massa finesser utan vill bara den ska funka bra och enkelt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 30 Juli , 2007 garmin 172 är en bra navigator om du nu kan få tag i en. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 31 Juli , 2007 Köpte själv i våras en 172c, kopplat den till in Icom 421 samt en SimradTP22 pilot, jag är nöjd, den är framförallt enkel att använda. Mvh Smoegen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bayliner2650 1 Postad 11 Augusti , 2007 Tjena..Hade en 172C i min nimbus som jag var helnöjd med...Inga problem att se var man är etc, lättskött, bra meny..Sålde nimbusen å lät den följa med båten...Köpte en ny båt strax efter och skaffade en 172C igen...En bra GPS plotter till ett bra pris.....Och ja, Garmins kort heter Bluechart... Hade kortet över Mälaren men tippar att det inte är nån skillnad.... Lycka till... MVH Peter.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinG 0 Postad 11 Augusti , 2007 Det blev en 172c Har bara provat den 1 gång hittils men jag är nöjd än så länge. Fick tag i en begangnad som aldrig varit använd till och med skyddsplasten kvar på den.. med garanti och sjökort för 3000kr. Känns som det var en bra affär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser