Albin-Anna 1 Postad 30 Juli , 2007 Tredje och sista veckan på semestern börjar imorgon.Kort sammanfattat:Söndag vecka 29: Strömstad - Grebbestad, slanghelvete gick av vilket medförde kokande motor och påfyllning av vatten var 40e minut fram till destination. Stopp i Grebbestad och väntan på delar till torsdag. EN dag fint väder, resten hällregn.Torsdag vecka 29: Grebbestad - Läsö, ankomst sol, dagen efter molnigt, resten genommulet.Söndag vecka 30: Läsö - Göteborg (depåstopp hemma för att kolla hantverkare). Hällregn.Tisdag vecka 30: Göteborg - Vindön, en dag fint väder, en dag hällregn.Torsdag vecka 30: Vindön - Lysekil. Vem fan kom på den briljanta iden att bygga en pontonbrygga där det visserligen fanns plats, men det gungade och drog i tampar och tåtar så man undrade om bryggan skulle lossna, alternativt att vi skulle trilla ur sängen.Lördag vecka 30: Lysekil - Smögen. Ligger nu i ett heldött Smögen, känns som slutet på september, klockan närmar sig halvtre på natten och inte en människa på bryggan. Enda fördelen med dagen är att det har varit SOL och med lite lä kunde man nästan, men bara nästan låtsas att det var varmt på riktigt. Och, jag fick dessutom avreagera mig inte bara en, utan två ggr på en brats-båt där besättningen a) glatt promenerade ut till sin båt akter om sittbrunnen och använde båten emellan oss som trampolin för sina dambesök som iklädda kilklackar skulle gå på toa ungefär en gång var tionde minut. Ruffhäxeflaggan vajar vackert på taket.Sammanfattningsvis, imorgon ger vi upp om inte ett mirakel inträffar och drar raka vägen till Strömstad och lägger den här jävla semestern bakom oss. Konstant kuling och hällregn är INTE semester.Hur har ni haft det?Själv minns jag sommaren 2007 - det var den tionde juni, 30 grader varmt och 22 grader i vattnet. Allt efter det förtränger jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Juli , 2007 Går in i fjärde och sista semesterveckan idag, jobbar ett par timmar på fredag för att kolla av allt inför höstens leveranser, dock hade man velat haft betydligt fler dagar på havet än vad man har fått hittils, vilket är en dubbelövernattning i hällande regn och 2 dagsturer, en strålande(måndag V.29) och en blåsig, dock ser denna vecka ut att te sig hyfsad så jag har inte gett upp. sen har vi helgerna i augusti fram till mitten av oktober att se fram emot.Så jag hoppas fortfarande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
velum_navia 46 Postad 30 Juli , 2007 Hade semster i Juni, å kan väl säga att jag hade väl lite bättre väder. Men gav ändå upp efter två veckor. Lämnade båten i Hunnebo efter 4 dagars regnade. Håller just nu på att packar lite för att åka upp å segla hem den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 30 Juli , 2007 ... jo det är ungeför samma för alla ...men, ett LITET hopp finns för denna min sista semestervecka.... dom säger ju att det skall blir bra denna veckan, inte så varmt kanske, men sol och max 6 m/s... kollade på www.smhi.se ... men, men vi får se.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 30 Juli , 2007 Jag började jobba idag och typiskt så är det soligt och svaga vindar idag. Det var länge sedan det var så här fint väder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 1 Augusti , 2007 Verkar iaf som att jag har haft flest båtdagar, har i alla fall inte lämnat båten på två och en halv vecka. Men det e ju en jävla tur att det finns landström i de flesta hamnarna för tv och dator har gått varm. Lämnar båten imorgon för att sova i hemmasäng för första gången sen semestern började. Undrar hur det kommer kännas? E iaf redan på ett uselt humör medan jag sitter i sittbrunnen och skriver detta samtidigt som jag kollar SMHI och ser att näääääästa vecka ska det bli fint. Jävla skitsommar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 1 Augusti , 2007 Håller med fullkomligt. Vilken skitsommar. Och mina tre första arbetsdagar nu efter semester så har det inte kommit en droppe regn utan har bara varit soligt. Men till helgen då kommer det säkert regn och sen kommer säkert solen fram igen på måndag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 2 Augusti , 2007 Har varit fyra veckor på båten o visst har det regnat en del men oxå varit en massa sol... Stockholms skärgård med omnejd har det blivit... Vad gör det om vädret är lite taskigt när man har båtsemester o god mat o dryck. Vädret är ju som det är, bara att gilla läget !!! Jag/vi hade det rätt så trevligt ialla fall även om det har blåst utav bara fan ibland o regnat så man tror man är under vattnen... En riktigt usel dag på sjön är ju bättre än en riktigt bra dag på jobbet... Skepp o puss !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 3 Augusti , 2007 Nu kommer vädret, så man får njuta av helgerna...går ut imon..det skall bli strålande väder på västkusten..varför imon?...Rolling Stones ikväll........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Polar290 0 Postad 10 Augusti , 2007 Tycker att båtsemestern har varit helt ok. Det är avkopplande att vara ute. Har sovit hemma 4 nätter på 4 veckor! Visst har det regnat och blåst. Men det är då man spelar spel med barnen, kasta gris, fia mm mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser