Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
Axxet

Crownline

Rekommendera Poster

Är det någon som har en Crownline 250 CR (05-)? Har sett den och tycker den verkar prisvärd och påkostad. Hr nu tänkt att byta upp till en större båt runt 25-27 fot med midkabin, kan någon rekomendera någon? Har även kikat på nyare (-05) Bayliner samt Sea Ray. Någon särskild motor som är bra (av V8:or) vad gäller pålitlighet och bränsle?

Ni behöver inte svara på allt, ta gärna någon av alla mina frågor...

Mvh Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På så pass nya amerikanska båtar finns i princip enbart Mercruiser eller Volvo Penta - bägge är baserade på samma block från Cheva och är underbara och tillförlitliga motorer. Räkna med ca 1,5 l per distans i förbrukning.

Merkostnaden för en dieselmotor i samma effektklass är mer än 100 000 kr, så det hinner man inte tjäna igen om inte planen är en jorden runt turne 26.gif\.

Märkesmässigt finns det många fina båtar, titta t ex även på Larson, Maxum, Regal, Monterey, Glastron m fl.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Thomas försökte svara i går men vet inte om det kom fram. Jag har en Crownline 250 cr -08 som jag vill sälja. båten är som ny ( har gått ca 34 timmar ). Jag har haften sedan den var ny.

Du kan nå mig på 035-710 2001

Hälsningar

Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan!

Är själv inne på min tredje crownline och kan varmt rekomendera dessa båtar.

Mycket kraftfullt byggda med många smarta lösningar samt mycket fin gealcoat.

var och tittade på de mesta marknaden hade att erbjuda men fastnade för crownline igen.

köpte själv en 270cr isf 250cr är i grunden samma båt men de xtra foten gör otroligt mycke på både inne och yttre utrymmen. det mesta av förlängningen ligger i midcabinen vilket är ganska liten i en 250cr vilket gör att ytterytrymmen blir större. sedan skiljer det även ganska mycket på djupet höjden och bredden i fören samt pentryt (bättre takhöjd)

har kört min hela denna sommar och är supernöjd 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...