Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
lucretias

Vimpelhållare rostfritt

Rekommendera Poster

Finns det någon som vet var jag kan finna en vimpelhållare i rostfritt. Jag ska montera en klubbvimpel på den. Höjden ca 40 cm.

tacksam för alla tips. Jag har försökt finna en på båttillbehörsfirmorna, men utan resultat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Rostfritt hittar Du på firmor som säljer metall , typ Metallvaruhuset i Spånga utanför Stockholm eller liknande. Jag har gjort flera vimpelhållare och använt kasserat spinnspö av glasfiber eller liknande mtrl.Med lite fantasi och epoxylim fixar man fäste och fixerar vimpeln så den inte blåser bort.Lycka till med innovationen.Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det någon som vet var jag kan finna en vimpelhållare i rostfritt. Jag ska montera en klubbvimpel på den. Höjden ca 40 cm.

tacksam för alla tips. Jag har försökt finna en på båttillbehörsfirmorna, men utan resultat.

Hej,

Jag har samma behov som du. Hittade du någon rostfri vimpelhållare till slut? Tacksam för tips. För montering på en targabåge, dessutom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte Bilbuttericks (biltemas) rostfria flaggstång, kapade ner den till rätt längd och fäste den i en rostfri mantågsfot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...