Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
jorpa

b 20 som dör när man gasar

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt en forslundare med en nyrenoverad b-20. motorn går jämt och bra och varvar bra över 4500 varv i friläge. när man lägger i växel och kör så dör motorn vid 2500 varv om man smyger somfan med gasen så kan manibland gasa hela vägen men den varvar kanske max3200 varv när man kör över 2500 varv så går den inte riktigt jämt. är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel vore tacksam för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så att inte avgaslimpna är tät? är den igensatt orkar den inte ta ut avgaserna. Kolla även så att den tänder på alla fyra. Kolla om något/några stift är blöta. Har du dubbelförgasare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar som inte motorn får någon bensin, om du provar att pumpa så axpumpen sprutar in bensin korta snabba pump öka lite hela tiden om det funkar så får den för lite bensin.

Mvh

DRACO78

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen jag fått. Avgaserna kommer ut som dom ska den går på alla cylindrar. Fick ett tips att byta konding och det har jag gjort har även provat att pumpa in soppa. Men den går fortfarande likadant. Har dubbla solexförgasare. fick även tips om att kolla brytarspetsarna både avstånd ock skick ej gjort ännu. Har även bytt tändkablar kollat stiften.Fler förslag eller ideer om vad det kan vara för fal motages tacksamt.

Senast ändrad av jorpa | 30 juli 2007 | 20:30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Hade extakt samma problem för ett par veckor sedan, det visade sig att det var den ena förgasaren (Den främre)som inte släppte på soppa vid varvning, det gick ok på tomgång med dog direkt vid belastning ( förmodligen pga av att 2 cylindrar inte fick soppa) jag rengjorde den lilla böjen som skickar soppan ner i kammaren, sedan dess funkar det kanon.

Affe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Byt förgasarmembranen! Enkelt och billigt (och kanske felorsaken).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kollat soppapumpen ??

Är den dålig så räcker soppan till när du kör på låga varv men när du drar på så levererar den inte tillräckligt med soppa.

Andra orsaker till den symptom du beskriver kan vara läckor i bränslesystemet mellan pumpen och tanken, även om det inte läcker ut soppa så kan undertrycket i ledningarna göra att det sugs in luft tillsammans med bränslet & du får samma effekt, dvs för lite soppa till gasarna. Har du filter med vattenavskiljare mellan tanken och pumpen så bör du kolla det extra noga för tjuvluft.

Problemet kan oxå bero på att det börjat bli stopp i någon bränsleledning, smuts i tanken som har börjat sätta sig i uppsugningsröret osv.

Mvh /// Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har samma probplem. Med friläge går det att varva, med växeln i går den skit.. snudd på dör.

Jag hade jättemycket skit i soppafiltret och sedan rev jag förgasaren..samma där. Ska nu göra rent och med nya packningar.

Detta uppkom efter en mindre grundkänning, hoppas att detta är felet.

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...