Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
TommyH

Halogenlampor till bogstrålkastare

Rekommendera Poster

Heja!!

Finns det någon här som kan tipsa om vart man kan köpa lampor till bogstrålkastare. Båten är en Regal -98, på halogenlampan står det Solite. Har försökt hos mina lokala marinor och även sökt på nätet utan resultat...

Tacksam för tips.

Mvh

Tommy H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Heja!!

Här kommer en bild på halogenlampan. På lampan står det solite, 894 och 12,8v/37,5w. Det som finns kvar är ju bara sockeln, resten bortoroderat.

Mvh

Tommy H

post-28128-1394235163,8871_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, har precis samma lampor och problem med min Regal, hittar inget på dessa lampor. Hur gick det för er, hittade ni några?

Mvh

Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Heja!!

Näe det har inte gått något vidare, har kollat med lokala firmor, både på bil- och marinsidan utan resultat. Ett tips kan väl vara att ringa till Biscaya marin som är återförsäljare för Regal. Har själv inte ringt Biscaya då jag tyvärr har lite dålig erfarenhet fr. tidigare kontakt med dom. De verkade inte vara så jätte intresserade av att sälja små reservdelar direkt - om man säger så.....

Hör av dig om du lyckas hitta någon annanstans.

Mvh

Tommy H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du behöver sockelnummret typ b9s t.ex Goggla sedan på det.så löser det sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ps. hittar du inget nummer,Googla socklar halogenlampor/Bilder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter lite sökande så tror jag att jag hittat rätt lamptyp. Sockeln verkar vara en P20d och det finns i alla fall 60W HB3 billampor att få tag i med den sockeln. T.ex: http://www.hallmiba.se/Products/Product.aspx?id=9388

Nu var ju dina på 37,5W så 60W kanske blir för varmt i din strålkastare men du har ju i alla fall en ledtråd i ditt vidare sökande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Heja!!

Tack för visat intresse. Tror att jag har hittat rätt lampa, tack vare era tips kom jag vidare i mitt sökande.

Sockeln visade sig heta P22d. Bilden som jag tog blev ju rätt dålig med tanke på att man inte ser själv fattningen på lampan. Hur som helst - märket är Eiko och modellen heter 894. Finns med på deras hemsida Eiko.com men kan inte beställas online.

Gå istället till https://www.powersportsuperstore.com/SearchResults.asp?Search=eiko 894 så är det bara att beställa.

Jag återkommer med resultat om det verkligen är rätt lampa men allt verkar stämma så här långt.

Mvh

Tommy H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Heja!!

Idag, ganska exakt 1 vecka efter beställningen, kom ett litet paket i brevlådan. Har inte provmonterat i båten men har mätt och jämfört och det är med säkerhet samma sockel. Betalade 216 kr för 2 st levererade till dörren, om det är ett överkomligt pris eller ej låter jag vara osagt. En vanlig halogenlampa i Sverige kostar väl runt en hundring sisådär skulle jag tro. Nåväl nu har jag fungerande bogstrålkastare iaf...

Mvh

Tommy H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...