Musik 0 Postad 27 Juli , 2007 Funderar på att köpa en Magellan Crossover GPS. Den använder sig av Bluenav XL3 som kommer från Navionics Gold XL3 - serien. Hittar inga bra skärmdumpar på nätet. Finns det någon vänlig själ som har tid, kunskap och lust att ta ett foto på sin plotter med en väl inzoomad bild (helst på inloppet till Landskrona) så att jag kan jämföra med det sjökort jag har idag. Funderar på att köpa område 15G eller 17G. MVH Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas_38 0 Postad 5 Februari , 2008 Går i samma funderingar, är ochså nyfiken på hur bluenavsjökorten ser ut och om det funkar bra att navigera efter dem, främst Vänern och Vättern. Mvh / Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 5 Februari , 2008 Göran, Jag har Navionics XL3, både del 15G och 17G. 15G med Landskrona: Översikt: Översikt Observera att du får välja att Utöka till normal storlek på bilden i webbläsarfönstret för att se detaljerna som det är tänkt. För musen över bilden så kommer en fyrkant fram med pilar i fyra riktningar, tryck på den. Inloppet: Del1 Del2 Del3 Del4 Del5 Del6 Mvh Bo Senast ändrad av bossee | 05 februari 2008 | 20:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 5 Februari , 2008 Thomas, Lite skärmdumpar från Navionics 17G. Vänern/Karlstads hamn (med Kanikenäshamnen/segelbåtshamnen): Bild1 Vänern/Sjötorp: Bild2 Vättern/Motala: Bild3 /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 5 Februari , 2008 Skärmdumparna ovan har jag tagit i Raymarine RayTech Navigator 6.0 med elektroniska sjökorten del 15G resp 17G isatta i Navionics Multi Card Reader. GPS navigator jag använder är Raymarine 435i. /Bo Senast ändrad av bossee | 05 februari 2008 | 21:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser