Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
BMoon

Tändspole till Ignitor - Biltema?

Rekommendera Poster

Har beställt mig en Ignitor men glömde givetvis att köpa med en annan tändspole. Ska man gå efter det jag läst så lär nog min nuvarande gamla spole inte uppskatta Ignitor utan det behövs en annan.

Hade tänkt ta vägarna förbi bland annat Biltema under morgondagen och funderar på om någon av deras tändspolar kan tänkas duga?!

De har ju tre olika men frågan är vad som skiljer och vilken man isf ska köra på? Biltema

Och inget nedklank på Biltema bara för att det är Biltema nu, finns gott om andra sådana trådar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare !

Vi kör med spole 3:

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1208&iItemId=89447

Fungerar bra, men med vårt tändsystem kan den bli en aning varm.

Använder du ett modernt system finns det smarta funtioner som gör att spolen används effektivare.

Måste även slå ett slag för det smarta 123 Ignition:

http://www.123ignition.se/faq.php

Där byter man hela fördelaren och på så vis kommer man bort från den mekaniska tändförställningen. Väl värt läsningen ! 

mvh / Plarsa

Senast ändrad av plarsa | 26 juli 2007 | 15:20

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm, kanske köra på en sådan då. Vad är skillnaden/fördelarna med en icke oljekyld mot en vanlig?

Vill minnas att jag läst att den vanliga gamla spolen inte kommer att fungera. Vad är det som gör att vissa spolar inte fungerar och hur vet man vilka man kan använda?

Har kikat och var rät inne på 123ignition men blev lite avskräckt av priset. Har lagt ut rät mycket pengar nu det senaste så får bli en Ignitor. Fördelaren i sig känns ju fräsch iaf, inga glapp eller kärvheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mät resistansen genom spolen så ser du om du kan använda den, det står i instruktionerna för Ignitor hur stor resistans du minst ska ha.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...