etxttpp 0 Postad 25 Juli , 2007 Har införskaffat mig en Galeon 630 WA med 115hk E-tec, är det någon som har tips eller funderingar om vad man ska tänka på med denna motor, inkörning, olja? Senast ändrad av etxttpp | 25 juli 2007 | 23:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 25 Juli , 2007 Hej! Följ anvisningarna som står i instruktionsboken och följ dem slaviskt! Även om det kan vara frestande att testa full gas innan motorn är inkörd. Men avstå från det och följ alltså till punkt och pricka exakt vad som står i boken. Då är det störst chans att du får en problemfri motor under många år. Hoppas att du också har investerat även i en bränslefilter med vattenavskiljare. Om inte....gör det snarast så får du ännu mindre problem! Den lilla kostnaden är värd vart enda krona kan jag lova och du kommer inte att ångra dig om du köper en sådan. Men kanske om du låter bli. Stort grattis till en spännande båt och en bra motor förresten! Lycka till i fortsättningen och hoppas att du får mycket nöje! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
etxttpp 0 Postad 26 Juli , 2007 tack för tipset Roddarn, jag tror det blir bra med denna motor och båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser