kema 0 Postad 25 Juli , 2007 Ett recept för oss som älskar korv: Öppna ett paket hot dogs och koka upp ett valfritt antal korvar, koka dom tills korvarna blanka och börjar svälla (tar ca 5-10 minuter) servera med stark och söt senap och ketchup. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Juli , 2007 Öppna en restuarang Kema, du skulle direkt få en stjärna i Guide michelin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PederGbg 2 Postad 26 Juli , 2007 Haha....mmmmmm...måste testa detta. Förresten är inte hot dogs korv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 26 Juli , 2007 Korv är underskattat!Släng ner några kryddnejlikor och ett par lagerblad under kokningen, doftar underbart! Servera med surkål och en kall pilsner. Oslagbart!Andoine (tror den stavas så) är en korv som kommer från det amerikanska Cajunköket, helt otroligt god korv med 90 % kött och fylld med vitlök och kryddor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkivdykarn_lw 1 Postad 26 Juli , 2007 Varför koka körven halva dan?! den ä ju redan kokt! den behöver bara ett sekundsnabbt uppkok. Testa med en vårulle: Ett halvt rektangulärt mjukt tunnt tunnbröd till varje körv, gör en gegga av nån slags tomatpure/ketjup eller liknande, hackad charlottenlök, och dito slangurka valfri peppar, och åvanpå en sträng stark senap, rulla ihop å mumsa ihop med en god ljus pilsner. Väl bekomme! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 27 Juli , 2007 Öppna en burk med Bullens pilsnerkorv, ät! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkivdykarn_lw 1 Postad 27 Juli , 2007 Bullensi all ära, men testa Litell´ s burkdito, den är fastare å mer smakrik. Håller med om finessen att äta korven kall direkt ur burken å gärna med nåt klegg på & nåra salladsblad. Snabbt å enkelt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kema 0 Postad 27 Juli , 2007 Då missar du ju hela smaken och konsistensen. Ju längre hotdogsen kokar desto mjukare och slddrigare konsistens får den. Intar den gärna med ditt förslag ovan. kema Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 28 November , 2007 Man kokar makaroner när dessa nästan är klara så slänger man i korven i samma gryta. Då smakar korven makaroner och makaronerna korv....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 7 December , 2007 men är det ingen som lagartill dem på en engångsgrill och äter dem välbrända och halvkremerade http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 8 December , 2007 Vänta, vänta och vänta lite till nu... Hot dogs? Att det ens överhuvudtaget får kallas körv är ju ett brott! Smakar ju absolut ingenting och är fylld med alla möjliga restprodukter. D skall va riktig korv med KÖTT annars får det va alternativt grillad till status: kolpinne. Nä som sagt en riktig och stark körv (grillad) i bröd med räksallad och rostad lök, kanske lite senap också, det är grejjor det! Btw, denna fråga börjar dyka upp på alla forum... //Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kema 0 Postad 11 December , 2007 Jag har provat kryddiga kvalitetskorvar från scan och har flera gånger fått ben och broskbitar i dessa, har även skickat mejl till dom och klagat men dom har inte ens bemödat sig med att svara. så för min del kan jag lika gärna köra med hotdogs det är precis lika mycket skit i den som i övriga korvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fester 0 Postad 12 December , 2007 Gustafskorv, knäckebröd, stark senap och en kall pilsner. Lite persilja också så är hela kostcirkeln med. En god och lättlagad skärgårdslunch. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 12 December , 2007 Enligt korvens vänner (en förening för korvens bevarande och utveckling) skall Bäverkorv vara något alldeles enastående utöver det normala. Jag har inte provat just den korven men min favorit hittills måste sägas vara en Välgrillad Ostgrillare i grovt korvbröd med Nisses senap Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kema 0 Postad 12 December , 2007 Att det finns många olika smaker om hur en korv ska vara råder det inga tvivel om, men vilka har gjort egen korv? Har några olika recept på korv, såväl starka som milda. Men skulle ändå vilja ha fler, så ös på med ditt bästa recept! Kommer själv att lägga ut recept om det finns intresse. kema Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 12 December , 2007 Ber så mycket om ursäkt. Hur i all världen kunde jag glömma Gustfskorv? Lite bökig att få tag på, men jag har mina butiker. Här har ni korvarnas korv, hel enkelt underbar. Är jag förlåten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fester 0 Postad 12 December , 2007 Visst, om du bara lovar att inte koka den i 5-10minuter... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser