Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
zeustor

Båtinköp

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag är ny i detta forum och hoppas på lite hjälp och ev. tips inför båtinköp.

Vi letar egentligen efter en stålbåt och fastnade för en annons där det visade sig att det var en plastbåt. http://www.blocket.se/vi/12346088.htm?ca=11_s

Båten är närmare 14x3,75m. Vikten är ca 16 ton. Det framgår inte om båten är helt hemmabyggd eller delvis.

Vilka svagheter måste man främst titta efter? Vad ska man kräva att få veta? Båten är sjösatt.Motorn är från 60-talet.

Tack pfh. Margareta.-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

På en sådan här båt så tycker inte jag att man ska leta så himla mycket själv även om man naturligtvis ska titta igenom hela båten.´ Vad jag menar är att det är en båt av den storleken att omfattningen för att gå igenom allt är ganska krävande och svår. Därför tycker jag att ni tveklöst ska anlita en professionell båtbesiktningsman för detta! Det är pengar som kan vara mycket väl investerade och jag personligen skulle inte tveka en sekund att anlita en sådan i det här sammanhanget. Besiktningsmannen går då igenom precis allt på och i hela båten inkl. motorn. Lycka till med allt!

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller absolut med roddarn, anlita en proffesionell båtbesiktningsman så slipper ni onödiga utgifter efter köpet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..Goda råd av hjälpsamma människor

Tack allihopa

MVH Margareta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...