mc_curry 0 Postad 25 Juli , 2007 Har precis införskaffat mig på en 5 hk fyr taktare, som kommer användas främst för fiske.. Då jag inte har egen båt och hyr båtar o.s.v leder detta till att jag kommer transportera båten i bil till och från fisket. Skummade just igenom manualen till motorn där jag kunde läsa att det skulle läcka in olja i cylindrarna och skapa en väldans massa problem om man lät motorn ligga vågrätt, kan detta vara farligt vid bilturer på 15-20 min eller är detta saker som sker en gång på miljonen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 28 Juli , 2007 Det är inga problem om du lägger motorn på rätt sida. Kolla i manualen hur motorn ska transporteras liggande. Brukar vara två klackar på ena sidan som motorn ska vila på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wesslan24 0 Postad 28 Juli , 2007 Men man ska tömma ur oljan ur motorn om du har motorolja.. och även bensinen ur förgasarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser