doppingen 0 Postad 25 Juli , 2007 Köpte mig ett lass med nya fendrar på Biltema igår. Snabb fråga, hur pumpar man dem? Jag tänkte det vore smart att fylla dem på macken, men behövs det någon nippel/anpassing mellan bilmunstycket och fendern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 25 Juli , 2007 Jag tror att det går bäst om du har en nippel som man pumpar fotbollar med. Jag tog med en ny som jag köpt i år till sportaffären och fick hjälp där med fyllning. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 25 Juli , 2007 Det går med en vanlig gammaldags cykelpump om du håller emot hårt.Hälsningar,Kalman(köpte åsså två på Biltema. Det är helt OK....än så länge.....) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 29 Juli , 2007 Jag har en elpump alá Biltema som jag trycker i cigg.uttaget och sedan så pumpar jag tills dom är lagom (plus) och sedan dit med nippeln. Se bara till att alltid har nipplarna ner mot vattnet för vid tryck så kan dom ge sig iväg. Tryck är om flera båtar ligger på och trycker i sidan så kan ventilen pipa iväg och det har hänt dödsolyckor med nipplar som har farit iväg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Arve28 0 Postad 30 Juli , 2007 Jeg bruker denne fra biltema: Nr 26-000 Dubbelverkande luftpump Lämnar stora luftvolymer med lågt tryck. 3 olika munstycken ingår. Pumpar vid både uppåt- och nedåtgående rörelse. Kapacitet: ca 2 x 2 l fri luft per dubbelslag. Skruv av den hvite ventilen med en skrutrekker. Stikk en av munnstckene ned i hullet. La en annen person holde den der nede mens du pumper inn luft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser