Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
gagarin

Olja till dieselmotorn biltema.

Rekommendera Poster

Hejsan har biltema någon olja till dieselmotorn,vilken sort

motorn är en md3b volvo penta.

mvh  mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan nog ta vilken dieselolja som helst bara det är en mineralolja. Syntetoljor har en förmåga att lösa inlagringar vilket kan ge igensatta oljekanaler. Det viktiga är att regelbundet minst en gång per i samband med upptag byta olja och filter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med och vill till lägga att dieselmotorer bör ha en viskositet av 15w40 mineral som sakt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte min mineralolja Agrol på Granngården Lantmännen, de har mycket bra pris på den, har du nära till dem så kan jag varmt rekommendera deras produkter.

Du kan läsa om Agrol på nätet och se fulla specifikationer där.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan hålla med där jag har kört en hel del på Agrol oljor jag med. Nu mera kör jag på Mobil då vi har bra pris på det oxå hos en oljehandlare här på min ort.

Men har man närmre till biltema så varför gå över ån effter vatten. Biltemas mineral olja är nog presis lika bra som någon annan mineral olja tror då jag men på syntetolje sidan vet jag inget.

Senast ändrad av strole | 25 juli 2007 | 12:48

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret då blir det billigare olja till hösten hos biltema....

mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

För att väcka en liten diskution.

Det är ingen fara eller risk att hälla Syntet olja i en gammal disel eller bensin. Allt som brukar tas upp med igensatta kanaler och läckande motorer har med oljor gjorda före 80 talet nu finns alla renande tillsataer i alla oljor mineral och syntet. När det gäller olika kvaliteter och viskositeter så kan man diskutera det tills man dör alla har olika erfarenheter. Men ju dyrare olja desto finare. Kör själv Mobil 1 5w 50 i min gammla BMW Disel inga problem.

www.osterblom.nu/coronet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Agrol mega truck är en bra olja till dieslar och ganska billig, men tror att biltemas är hyfsade oxå. Skulle vara kul att veta riktigt vem som tillverkar olja till vem..? Misstänker att det inte finns så många riktiga tillverkare egentligen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag vet en sak när det gäller till verkning att det finns många tillverkare men väldigt få som gör tillsatserna som behövs. Sen vet jag att alla lågpris oljemärken köper sin olja på spot marknaden i Holland vilket gör att det är aldrig samma receptur på deras oljor tyvärr.

www.osterblom.nu/coronet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...