1980erik 0 Postad 24 Juli , 2007 Har en bayliner 2450 - 87 med en 5.o liters omc. Motorn är sötvattenkyld. Har haft problem med svårstartad motor, trodde att de var start motorn men har nu upptäckt att de kommit in vatten i bägge sidorna på motorn. Ordentligt med vatten sprutade ut när jag tagit lös alla stiften och kört startmotorn. De var inte glykolblandat utan sjövatten. Min fråga är nu, för att de ska kunna vara vatten på bägge sidorna så måste båda limporna vara trasiga eller? Har tagit lös bägge limporna, men kan bara upptäcka att en limpa läcker igenom. upptäckte även när ja tog lös ett av knäna (raisers) att spjälet som sitter en bit ner i röret där avgaserna går ut var borta, kan detta ha någon större betydelse? Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fruppe 0 Postad 24 Juli , 2007 Hejsan. Har haft exakt samma problem med min motor, fast den var sjövattenkyld. Sök på: Motorproblem V8 ..så kanske du kan få lite tips..Jag har planat topparna och bytt packningar även packningar mellan limpa och knän och nu funkar det. Byt packningar till knäna först..(billigast ca 70 kr). Men kolla in den tråden så kanske du kan få lite tips..Lycka till. Senast ändrad av Fruppe | 25 juli 2007 | 00:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1980erik 0 Postad 25 Juli , 2007 Har beställt nya limpor och knän på bägge sidor eftersom de är 20 år, och ena limpan har jag kunnat konstatera en stor spricka i. Skulle ändå kännas bra om man kunde konstatera att de inte kan vara något annat sätt än detta som sjövatten kan komma in i alla cylindrar. Har inte kunnat provtrycka limporna ordentligt utan bara kört igenom dom vatten och samtidigt lyst och kollat i dom med en ficklampa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser