ockelbomattis 0 Postad 24 Juli , 2007 Hej Med tanke på olyckan idagarna (explosion vid sjömack)så kollade jag att min motorrumsfläkt funkade som den skulle osv... det som jag blev fundersam på är : Skall själva tanken (rosfri fast tank) jordas alltså kopplas till minus på batteriet ? motorn är ju kopplad till minus och iom drevet oxo. och då jordas ju minus via motorn-drevet till vattnet som macken ju oxså jordar i. Tänker jag fel eller är det inte så det borde vara. På min är det iaf. inte så, men jag skall ner och skruva imorgon så det är lätt fixat. mattis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krickus 0 Postad 24 Juli , 2007 Tanken skall jordas, så även påfyllningen. Har du ett förfilter med tex vattenavskiljare skall även det jordas, så till vida att du inte har kopparrör mellan detta och pump/finfilter, då är det ju redan jordat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ockelbomattis 0 Postad 24 Juli , 2007 tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser