villiam 0 Postad 24 Juli , 2007 Hej Jag tänkte måla om maxiranden på min 68 till vit eftersom den nuvarande blåa färgen har blivit mycket ful. Jag undrar alltså vilken originalfärgen är på däcket så jag kan köpa samma till maxiranden. Hur ska jag gå till väga, ska jag bara slipa lite på randen först och sen bara måla? 2 eller 1-komponents färg? Tack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
velum_navia 46 Postad 24 Juli , 2007 Vi målade om våran förra året. Självklart skall du ha 2-komponents färg. Lite tips, ja du skall slipa lite på den gamla. Va två personer som målar randen. en som först stryker med en finare pensel å en som går efter och stryker med en färdigstrykspensel Det är en 4-kantig pensel med väldigt fint borst/ludd på. Då får ni en jämn och slipper ränderna efter pensel. Vi gjorde detta och fick ett utmätkt resultat. Man ser inte att någon har målat om linjen. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sciroccogtx15v 0 Postad 25 Juli , 2007 Jotun 804 skall det vara på äldre Maxi (77, 84, 68, 95 osv.) Lycka till! Fredrik Fenix 445 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser