2HOT4U 3 Postad 23 Juli , 2007 vad tror ni om det eller räcker det med 30hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 23 Juli , 2007 Svaret är JA, men 40 hk är ännu bättre. Båten är godkänd för max 40 hk och det är också den ulitmata storleken för båten. Det kommer att gå bra med en 30 hk också men se till att du inte har mindre än så. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 23 Juli , 2007 tackar några förslag på vem som kan ha hemma en HR435 med 30 el 40hk motor det är helt tomt runt sthlm och hos skoter anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 23 Juli , 2007 Några konkreta färslag på några enskilda butiker har jag inte, men på HR:s hemsida så finns det en återförsäljarlista. Använd den och ring runt till butikerna. Till slut är det väl alltid någon som har den hemma. Men kan inte din butik beställa en 435 åt dig? Kom på en annan sak angående motor: Till en båt av den storleken så är det ingen du idè att fundera på en direktinsprutat 2-taktare. Då får du ner vikten och du får en rappare motor. Små båtar har sämre bärighet i aktern än stora båtar och det är därför som en direktinsprutad 2-taktare brukar passa dessa båtar väldigt bra. Kolla in t.ex. Tohatsu 40 TLDI (finns ej som 30 hk) och Evinrude E-Tec. Båda fabrikaten är mycket bra motorer. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 23 Juli , 2007 det är den säkert men kostar ca.20000:- mer oxå har mailat hela HR´ s lista får se om man får svar till imorgon Senast ändrad av 2HOT4U | 23 juli 2007 | 23:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 24 Juli , 2007 skicka mail till alla på HR´ s mail lista det va två som hade hemma snart är ju semestern över tänkte om man ska vänta och köpa under 2008 kommer HR att göra några ändringar på 435 tror ni eller på båtar ändrar man kanske inte lika mkt som en bil jag vet att gummit runt var svart år 2005 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 24 Juli , 2007 Jag tror knappast att HR kommer att förändra 435:an på något sätt alls. Däremot kommer HR Boat`s ut med en ny modell till troligen nästa år. Vad den nya modellen kommer att heta och exakt vilken storlek det kommer att vara på den minns jag inte riktigt nu men det kommer antagligen att handla om storleksklassen i din smak eller något större. Om du vill veta mera för att lättare kunna bedömma om du ska vänta med ditt båtköp till nästa år eller om du ska slå till nu så kan du ju ringa Tomas på HR Boat`s. Telefonnummret är: 0585 - 270 36. Har du otur så har de semester just nu, alternativt att de inte kan svara pga. att hela fabriken håller på att flytta. Berätta gärna sedan hur det har gått. Lycka till! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 24 Juli , 2007 dom hade stängt fick erbjudande att köpa en med 2-takt suzuki 30hk för 62000:- motorn var ny i kartong från 06 och båten 07 vad tror du om det ? sen fick jag höra att man inte får tillverka 2takt efter 2006 så alla som sålde 2taktare som års.modell 2007 ljuger sa han är det så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 24 Juli , 2007 2-takt Suzuki 30 hk låter helt okay. Det är nog rätt bra krut i den (som i nästan alla 2-taktare) och eftersom det är en 2-taktare så väger den lite också vilket är en fördel för 435:an. Priset kan jag däremot inte bödömma riktigt utan att först sätta mig in i lite vad som gäller idag för båt/motor-kombinationen. Det är både rätt och fel att man inte får sälja 2-taktare efter 2006. men detta gäller ENBART den gamla sortens 2-taktare som har förgasare och det gäller ENBART nybeställda 2-taktare (beställda efter 2006) med förgasare. Det innebär att om en handlare har kvar någon ny eller begagnad 2-taktare av förgasartyp i lager som beställdes INNAN år 2006 så är det alltså fullt tillåtet att sälja denna. Däremot är det förbjudet att beställa en 2-takt förgasarmotor EFTER år 2006 för att sedan sälja den. Kontentan av detta är att många handlare köpte upp ett stort lager FÖRE år 2006 för att sedan på ett lagligt sätt kunna sälja dessa även efter 2006. Vissa handlare köpte upp så många motorer att de fortfarande än idag har dessa på lager och så länge de köpte in motorerna före 2006 så kan de alltså sälja motorerna fullt lagligt. När det gäller de moderna direktinisprutade 2-taktarna får dem både köpas in och säljas helt utan några begränsningar eftersom dessa 2-taktare uppfyller alla miljökrav (med råge) som nu gäller. Dessa motorer är även ur miljösynpunkt lika bra som 4-taktare. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser