henlin431 0 Postad 23 Juli , 2007 Hej! Jag hade en större båt för ett tag sedan, hyfsat bra ekolod även om det var några år gammalt. Man såg fiskar och lite annat smått och gått under båten. Nu har jag köpt en mindre båt i syfte att komma ut lite då och då. En mindre och smidigare båt helt enkelt. Funderar nu på ekolod och vill bara använda det för att undvika grund (eller hitta dom). Att se fiskar och dylikt är jag inte så intresserad av då jag med mitt förra aldrig fick något när jag fiskade efter vad ekolodet sa gällande fiskstim. Jag har kikat på nätet och hittat ett litet ekolod för 600-800 kr.Det heter Naki. Det är säkert nåt japanskt skit, liten och plastig men har någon koll på om det funkar och uppfyller sitt syfte (om kraven inte är för höga). Det heter Naki 8850 och jag hittar inga recensioner eller någon som har erfarenhet av det. Visst , har man höga krav så är detta inget men vill man se botten och hålla koll på vart 2-5 meters-djupen kanske det funkar fint. Hojta gärna om du/ni har erfarenhet av denna leksak. /Henke Senast ändrad av henlin431 | 23 juli 2007 | 10:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser