Lanzar2 0 Postad 22 Juli , 2007 Hej! Tänkte prova valvolines 2t-olja till min min gamla Mercury 50 -83, eftersom jag hört att det ska vara en bra olja. På burken står det att man skall blanda oljan enligt motorspecifikation, men MAX 1:100. Tycker det låter lite i underkant för murclan som jag hittils har kört på 2%. Så vad tycker ni jag skall göra? Fortsätta köra med 2% blandning eller lita på Valvoline och köra med 1%??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 22 Juli , 2007 2 procent. 1 procent ger inte mycket till marginaler. Better safe than sorry. Det är marin 2-taktsolja hoppas jag. /Bo Senast ändrad av bossee | 22 juli 2007 | 22:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar2 0 Postad 22 Juli , 2007 Självklart, Valvoline Super Outboard 2T för att vara mer exakt. Blev lite fundersam angående det där med max 1:100, men tänkte också att det är bäst att hålla sig på den säkra sidan och fortsätta med 2 procent.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser