r-bert 0 Postad 21 Juli , 2007 när jag skulle trimma ner motorn så tryker den ut olja ,strålen ser ut att komma ifrån där hydral motorn ,där motorn sitter fast i övriga godset , kan ju hoppas på att det är pakningen är det nån som har efarenhet av liknande blev det dyrt ? 50 hk, 1998, 2 takt mercury ,mvh robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 21 Juli , 2007 Är det 3 cyl 849 cc eller 3 cyl 965 cc du har? Tror jag har verkstadshandbok (engelska) i PDF jag kan langa över så blir det lättare för dig att felsöka. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rocketeer 0 Postad 21 Juli , 2007 bossee: jag skulle gärna ta del av din verkstadshandbok. kan du maila den till mig? tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
r-bert 0 Postad 23 Juli , 2007 har tagit en bild på det, läker där ringarna är tror jag mvh robert Senast ändrad av r-bert | 23 juli 2007 | 12:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
r-bert 0 Postad 23 Juli , 2007 lite större Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 23 Juli , 2007 Hej, Verkar som oljepumpen läcker. Övre röda cirkeln du gjort på din bild: Fattar inte hur det kan läcka där för skarven är väl aningens högre upp? Har du fått en spricka i godset? Det finns i alla fall två gummipackningar innanför som skall täta för trim/tiltmotorn ovanpå där du har läckan. Nedre röda cirkeln du gjort på din bild: Där har du det som heter Pilot Check Valve. Du får väl ta isär och kolla vad som är otätt. /Bo Senast ändrad av bossee | 23 juli 2007 | 13:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
r-bert 0 Postad 23 Juli , 2007 det kan va den nedre cirkeln ,jag fick låna en under vattens kamera för att ev se läcka ,skall ta upp båten o lossa pt i från motorn vet ej om pt tar skada med salt vatten i systemet , men i så fall om det e den skruven hur kan den börja läcka mvh robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
r-bert 0 Postad 27 Juli , 2007 de va den skruven ett litet hål i skruv spåret bara ett problem den sitter fast och den är gör dyr mvh robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kramiskillen 0 Postad 27 Juli , 2007 Jobbigt det här med powertrim. Har presis köpt ett nytt powertrim till min båtmotor. Det var vidrigt dyrt. Men nu håller den några år. Min läkte i på lite olika ställen, det var packningarna å så var det en massa slitet. Så jag kostade på ett nytt. Prislappen på ett nytt powertrim till en Johnson 35 hk från 96 kostar ca:15000. Mina rader kanske inte är så stor hjälp. Men jag ville bara berätta. /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser