Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
gost

Gav upp - Köpte Bayliner 175 istället!

Rekommendera Poster

Jag har givit upp med min nuvarande båt, pga kolvbultglapp, beställde en NY båt igår, en Bayliner 175, är en sk budgetbåt kostar 9995$ med trailer i staterna, så man får ju vad man betalar för. Hämtar den på Onsdag, nån som kan berätta om de bra/mindra bra egenskaperna? Så att en va testad i nån tidning, men 80 spänn för testet e lite dyrt tycker jag.

Det mindre bra jag har hittat när jag tittat på båten är följande:

-Limmad matta

-Knaparna fram sitter ca 1.5m in på båten, typ framför vindrutan

-Manuell länspump

Nån annan som har eftarenhet?

post-24608-1394235152,0635_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

.. hur mycke till blir kostnaden för att få båten till sverige!

Om jag fattade rätt så har du beställt den från USA !?!?!

en granne har en likadan ,fast köpt i sverige  han betalade ca 150T med vagn och kapell ( körkapell)

Lycka till med båten

JSR

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej nej, köpte den i Sverige - Örebro, ska hämta den på onsdag, jag fick ge 177` med allt, tralier, låspaket mm mm samt att de tar min nuvarande trasiga båt i inbyte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror jag har testet, kan nog fixa det.

Kollar. Mailar i så fall.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till ett bra båtköp.

Har en likadan båt. Jag har bara positiva erfarenheter av den. den går väldigt billigt jämfört med en utombordare med samma prestanda, sen går den ju även jämt på alla varvtal.Min båt är en -04 och den har el länspump.

mvh nicke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ursäkta om jag kanske är lite näsvis, men varför var du inte lika noga med din reserch INNAN du beställde båten? 80 kr är väl ingenting i sammanhanget!? 14.gif\

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste nog hålla med Roddarn här (inte ofta det händer ;-)) Skit i testet, ut och åk istället. Du kommer att ha riktigt roligt!
Angående frågorna:
- Limmad matta har jag oxo. Det borde vara en katastrof i vårt klimat men konstigt nog är den efter nio år fortfarande rätt fräsch. Ser ingen större skillnad på där man går mest och ytor man aldrig rör. Men lägg inte upp en gädda på den och se till att den torkar upp mellan badturerna, dvs se till att kapellet håller tätt. En konstant blöt matta kan inte vara bra för den underliggande plywoodskivan (vilket jag antar att även din båt har). 
- Relaterat till mattan har du ju den härligt vräkiga men rätt känsliga inredningen. Dvs fasta dynor och paneler överallt. Förläng livslängden på inredningen genom ett schysst inomhusförvar i vinter. Behöver inte vara varmt bara det är torrt. Iofs skall det funka lika bra med presenning på en bra ställning men vinterstormar och vandaler kan förstöra det mesta vilket kan resultera i en blöt båt som inte torkar innan maj.

- Elektrisk länspump finns väl att köpa för billig penning på typ Biltema.
- Jag har en knap mitt fram på båten. Parkerar med aktern mot bryggan på amerikanskt manér (känns mäktigt) och har alltså en enda tamp från fören till bojen. Funkar bra förutom att hamnkapten bitchar om att det nödvändigtvis skall vara två linor till bojen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hörru, nu känner jag nog igen dig. Det var väl du som renoverade en gammal bowrider från kölen och uppåt? Då vet du väl precis hur man skall ta hand om en sådan här båt och vad som händer om man inte gör det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det stämmer, jag bytte durk lackade om överdel, klädde paneler mm.

Söker nu inomhusförvaring på vintern - undra varför...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Har en bayliner 175 -06 som jag är mycket nöjd med. Många tycker att det är fel att ha en heltäckningsmatta i båten men det ser jag inga problem med. (Har haft heltäckningsmatta i mina bilar sedan 60-talet !!!!!). Men smaken är ju som bekant som baken. Definitivt mycket båt för pengarna.

ICE

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inget tips för närvarande men hittade själv inomhusförvaret för förra vintern på Blocket. Men där har du väl kollat förstås. Kollade själv nyligen och där finns ännu inte många men de kommer väl i september.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...