Johan70 0 Postad 20 Juli , 2007 Hej!Jag undrar om någon kan svar på denna fråga som rör en Yanmar-motor!Det finns en spak på intrumentpanelen som det står vetillyftare på. Och när man drar i den är det en vajer som drar i ett spjäll som sitter på motorn.Vad är denna funktion till för och när ska den användas?En annan fråga som gäller samma motot är hur mycket olja man ska ha i motorn.Är det som på bilar, någonstans mellan max och min? Hälsningar Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smidy 0 Postad 20 Juli , 2007 antar att spaken går till halvkompresionen, som är användbar när man luftar dieselsystemet, men jag har aldrig sett att den skulle vara länkad till instrumentpanelen utan det brukar vara en spak på ventilkåpan. oljan skall stå mellan max och min, i en perfekt värld exakt på max. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan70 0 Postad 14 Maj , 2008 Hej! Har du koll på hur man byter bränslefilter? Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser