hassevindy 0 Postad 19 Juli , 2007 Hej, En helt otrolig sak hände mig idag. Skulle byta olja i motorn (cheva 350). Efter att ha fått ut 2 liter trycker jag ner sug röret (gjord av något hårt plast). försöker få ut resterande 3 liter men lyckas inte. ger då upp och ska dra ut röret. Sitter som berget och jag vrider och drar tills den börjar ge vika och nästan gå av. Nu sitter jag där med röret i oljesticksröret nerstucket ända ner till oljetråget och vet inte vad jag ska göra. Antagligen har den vikit sig och uppträder nu som en krok, eller har den fastnat i nåt? -Går det att montera av oljesticksröret, hur är den applicerad i blocket? Oljestickan går in på styrbordsida mellan startmotorn och blocket. -Eller måste man montera av oljetråget, det är verkligen trångt. Tacksam för svar. Hasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kungsholmen 0 Postad 19 Juli , 2007 Röret sitter bara nedtryckt, bara vrid och dra samtidigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser